Δευτέρα, 22 Νοεμβρίου 2010

ΗΛΙΟΣ,ΑΣΤΕΡΙ ΚΑΙ ΦΕΓΓΑΡΙ

Στη θεματική ενότητα ΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΝΥΧΤΑ, μιλήσαμε για το σημαδάκι της ημέρας (τον ήλιο) και τα σημαδάκια της νύχτας (το φεγγάρι και τα αστέρια).Στη συνέχεια κατασκευάσαμε καπέλα και χορέψαμε το χορό της ημέρας και της νύχτας.

Τρίτη, 16 Νοεμβρίου 2010

ΦΑΝΤΑΣΟΥ

video

17 ΝΟΕΜΒΡΗ

Μέσα απο τις μνήμες της επετείου για το ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ, διδαχθήκαμε την λέξη ΕΙΡΗΝΗ .
Η Ειρήνη μοιάζει με την Ελευθερία,όταν νιώθεις ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, έχεις το κεφάλι ψηλά, κοιτάς ίσια μπροστά με σιγουριά,νιώθεις την καρδιά σου να φουσκώνει στο στήθος σου και τα χέρια και τα πόδια σου είναι χαλαρά (Βιολέτα Μονρεάλ:ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, τι νιώθεις, Εκδόσεις Φλούδας

.
video

Δευτέρα, 15 Νοεμβρίου 2010

ΟΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ

Φέτος στο νηπιαγωγείο μας αποφασίσαμε να υλοποιήσουμε τρία Προγράμματα Καινοτόμων Δράσεων .Το πρώτο Πρόγραμμα είναι Πολιτιστικό με τίτλο:΄΄ Το μωσαικό των παραδοσιακών μας συνταγών΄΄.Θα κάνουμε ένα ταξίδι στο παρελθόν,θα ενθαρρύνουμε τα παιδιά να ερμηνεύσουν τον κόσμο που τα περιβάλλει μέσα από γευστικές διαδρομές.Θα ανακαλύψουμε την χρήση των υλικών και θα διευρύνουμε τισ γνώσεις μας.Το δεύτερο Πρόγραμμα είναι Περιβαλλοντικό με τίτλο:΄΄Προτιμούμε τα βιολογικά προιόντα για προασπίσουμε την υγεία μας και να προστατεύσουμε το περιβάλλον΄΄.Μέσω του Προγράμματος θα μας δοθεί η δυνατότητα να αναγνωρίσουμε το ρόλο και τη σημασία των βιολογικών προιόντων στην προάσπιση της υγείας μας και Θα αναλογισθούμε για την ευθύνη που έχει ο άνθρωπος ,στην εξασφάλιση της διατήρησης της τροφικής αλυσίδας.Το τρίτο Πρόγραμμα , είναι Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας και έχει τίτλο:΄΄Τρώω υγιεινά ......για να κινούμαι σωστά΄΄.Θα ανακαλύψουμε, ότι η μεσογειακή διατροφή είναι πιο υγιεινή και συντελεί στη σωστή σωματική ανάπτυξη.Τα παιδιά θα έχουν τη δυνατότητα να κατανοήσουν την προέλευση των αγαθών, την αξία τους και την επίδραση που έχουν στην υγεία μας.Θα αποκτήσουν σωστές διατροφικές συνήθειες και θα εκμεταλλευθούν τον ελεύθερο χρόνο τους με άθληση και φυσική άσκηση. Η υλοποίηση των Προγραμμάτων θα δώσει την δυνατότητα στα παιδιά να αποκτήσουν θετικές στάσεις και συμπεριφορές, να αναπτύξουν δεξιότητες επεξεργασίας και αξιολόγησς πληροφοριών να ερευνήσουν, να καταγράψουν,να αναγνωρίσουν έννοιες, να ομαδοποιήσουν να συγκρίνουν , να συνεργασθούν σε ομαδικό επίπεδο , να ανακαλύψουν τη χρήση τεχνολογιών,να καλλιεργήσουν τη γλώσσα, να αποκτήσουν κριτική σκέψη και να εκφρασθούν μέσω ποικίλων δραστηριοτήτων καλλιτεχνικά , λογοτεχνικά ....

Κυριακή, 14 Νοεμβρίου 2010

ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Μαγειρική, μαθηματικά και όχι μόνο!!
Δημοσιεύθηκε στο ΧΑΜΟΜΗΛΑΚΙ στις 23-09-2008 Η μαγειρική είναι ένας πολύ ευχάριστος τρόπος με τον οποίο μπορείτε να δώσετε πάρα πολλά ερεθίσματα στα παιδιά σας, βοηθώντας τα να εξασκήσουν την:
• Λεπτή κινητικότητα: (ζύμωμα, ανακάτεμα)
• Μαθηματική αντίληψη : (ένα αυγό, πολλά αυγά, σειρά των υλικών)
• Αίσθηση του χρόνου (πόση ώρα θα το αφήσουμε στο φούρνο?)
• Όσφρηση (μυρίσες την κανέλλα?)
• Αφή (κολλάει το ζυμάρι?)
• Όραση (φούσκωσε το κέικ? έλιωσε το βούτυρο?) και την
• Ακοή (ακούς το νερό που βράζει?) και φυσικά και την
• Γεύση
Όσο πιο μεγάλο είναι το παιδί σας (απο 4 ετών π.χ.) τόσο περισσότερο μπορείτε να δίνετε έμφαση και στις ποσότητες που χρησιμοποιείτε:
Παροτρύνετέ το να προσέξει:
• τον δείκτη της ζυγαριάς που δείχνει περισσότερο ή λιγότερο – ζητήστε του να σας πει ποτε θα φτάσει ο δείκτης στον αριθμό 3 (για παράδειγμα 300 γρ.)
• την μια κούπα με το λάδι που γεμίζετε όχι εως την κορυφή αλλά λίγο πιο κάτω (μισό, ή ένα τέταρτο)
• τις 2 έως 3 γεμάτες κούπες αλεύρι που θα χρειαστείτε
Θυμηθείτε οτι όσον αφορά τις μαθηματικές έννοιες, αυτό που σας ενδιαφέρει περισσότερο να μεταδώσετε, ειναι οι αναλογίες των υλικών και οτι οι αριθμοί μας βοηθούν να ελέγχουμε και να μετράμε – σε πόση αναλογία (πολύ ή λίγο) θα χρησιμοποιήσουμε ποιά υλικά – για να υλοποιήσουμε τον στόχο μας.
Επικεντρώστε σε αυτές τις λέξεις : πολύ, λίγο, περισσότερο, λιγότερο, αριθμούς απο το ένα ώς το 5.
Δοκιμάστε και μια φορά τι θα γίνει εάν δεν μετρήσετε τα υλικά, ή δώστε την ευκαιρία στο παιδί σας να μετρήσει με τον δικό του τρόπο τα υλικά, ας πουμε με μια κουτάλα ή μεζουρίτσα, έτσι ώστε να μάθει μέσω του αποτέλεσματος, βιωματικά δηλαδή, την σημασία των αναλογιών και το νόημα της μέτρησης των υλικών. Ζητήστε να σας πει και πως μέτρησε τα υλικά – αρκετά πιθανόν να εφεύρει έναν νέο και πρωτότυπο τρόπο και μέτρησης των υλικών – αν ναι, δείξτε ενδιαφέρον για αυτή του την ιδέα.
Θα γίνει άραγε το κέικ αν βαλουμε τα υλικά χωρίς να ακολουθήσουμε συνταγή? Συζητήστε για το αποτέλεσμα.
Καλή διασκέδαση!
http://www.hamomilaki.gr
Δημοσιεύθηκε στο Συμβουλές προς Γονείς, Ψυχολογία παιδιού

ΠΩΣ ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ ΤΑ ΤΡΟΦΙΜΑ

Πώς επιλέγουμε τα τρόφιμα που καταναλώνουμε εμείς και τα παιδία μας; Συνειδητά ή τυχαία; Είναι βιολογικά ή συμβατικά; Γιατί τα βιολογικά είναι πιο ακριβά, τι παραπάνω μας προσφέρουν; Είναι όντως βιολογικά όλα όσα ισχυρίζονται ότι είναι βιολογικά προϊόντα;
Ως συνειδητοί-καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι η βιολογική γεωργία είναι φιλοπεριβαλλοντική, αφού προσφέρει προστασία στο έδαφος, στο νερό και στην ατμόσφαιρα. Ως γονείς-καταναλωτές και όχι ως απλοί καταναλωτές οφείλουμε να δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή στα τρόφιμα τα οποία καταναλώνουν τα παιδία μας και να διαβάζουμε τόσο τα συστατικά τους, όσο και τη χώρα προέλευσης τους.
Αρχικά λοιπόν, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι τα Αγροτικά βιολογικά προϊόντα, παράγονται με φυσικές διεργασίες. Αυτό σημαίνει ότι δεν χρησιμοποιούνται σύνθετα φυτοφάρμακα, λιπάσματα, ζιζανιοκτόνα, αλλά εναλλακτικές μέθοδοι και τεχνικές καλλιέργειας. Έτσι όταν λέμε ότι στα βιολογικά προϊόντα, δεν υπάρχουν υπολείμματα φυτοφαρμάκων, εννοούμε ότι αυτά δεν μπορούν να ανιχνευτούν με τις γνωστές μεθόδους ανίχνευσης και την υπάρχουσα τεχνολογία. Αντίθετα στα συμβατικά προϊόντα, η μη ύπαρξη φυτοφαρμάκων, στην πραγματικότητα αναφέρεται στο γεγονός ότι υπάρχουν υπολείμματα αυτών, τα οποία όμως είναι κάτω από τα νόμιμα επιτρεπτά όρια. Το γεγονός αυτό έχει ως αποτέλεσμα να ενδείκνυται η κατανάλωση βιολογικών έναντι των συμβατικών προϊόντων.
Οι μέθοδοι καλλιέργειας, όμως που χρησιμοποιούνται για τα βιολογικά προϊόντα δεν συμβάλλουν στην ποσοτική παραγωγή αυτών. Έτσι η μειωμένη απόδοση παραγωγής σε συνδυασμό με το αυξημένο κόστος αυτής, έχει ως συνέπεια τα βιολογικά προϊόντα να είναι πιο ακριβά για το καλάθι της νοικοκυράς από τα συμβατικά.
Επειδή ότι λάμπει δεν είναι χρυσός και ότι γράφει ότι είναι βιολογικό δεν σημαίνει ότι είναι, πρέπει να είμαστε προσεκτικοί σε τι αγοράζουμε. Τα βιολογικά προϊόντα έχουν ειδική σήμανση από κάποιον αναγνωρισμένο πιστοποιημένο φορέα, ο οποίος ελέγχει όλα τα στάδια παραγωγής, συσκευασίας και πώλησης (συνθήκες φύλαξης π.χ. για προϊόντα που διατίθενται χύμα), έτσι ώστε να διασφαλίζει την ποιότητα τους.

ΠΑΟΛΑ ΜΠΟΥΖΗ, Χημικός, MSc οργανικής σύνθεσης

Τρίτη, 9 Νοεμβρίου 2010

τι νόστιμη που έγινε η μηλόπιτά μας

Σήμερα φτιάξαμε μια νόστιμη μηλόπιτα.Στην αρχή βάλαμε όλα τα υλικά πάνω στο τραπέζι.Τα ονομάσαμε και τα μετρήσαμε.Στη συνέχεια βάλαμε τις δόσεις και σε έναν πίνακα αναφοράς γράψαμε τον αριθμό της κάθε δόσης δίπλα στην εικόνα με το υλικό .Ψήσαμε την μηλόπιτά μας για 50 λεπτά στους 170 βαθμούς και την κόψαμε σε τετράγωνα κομμάτια .Μάθαμε τον αριθμό 3 (3 κούπες ζάχαρη ) και θυμηθήκαμε το τετραγωνάκι (το σχήμα που είχαν τα κομμάτια που κόψαμε).










οι γωνιές μας







Πέμπτη, 4 Νοεμβρίου 2010

Ο ΛΑΧΑΝΟΥΛΗΣ

ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΠΡΩΙΝΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Στα πλαίσια των δραστηριοτήτων της θεματικής ενότητας ΄΄ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ΄΄ αποφασίσαμε μαζί με τα παιδιά να φτιάξουμε πρωινό στο σχολείο.Οι γονείς συνέβαλαν στην προσπάθειά μας με μεγάλη ευχαρίστηση και έτσι η μικρή μας τραπεζαρία γέμισε με νόστιμα εδέσματα.Κάθε παιδί διάλεγε τι θα ήθελε για πρωινό και μάλιστα ανέφερε και τους λόγους για τους οποίους επέλεγε το κάθε υλικό.'Οταν ολοκληρώθηκε η διαδικασία του πρωινού φτιάξαμε ένα πίνακα, καταγράψαμε τα υλικά που είχαμε στο πρωινό μας και σημειώσαμε δίπλα πιο προτίμησε ο καθένας.Τέλος γράψαμε τον συνολικό αριθμό και είδαμε ποιό υλικό συγκέντρωσε τις περισσότερες προτιμήσεις.








Τρίτη, 2 Νοεμβρίου 2010

ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΜΑΣ ΛΕΞΙΚΟ

Κάθε φορά που μαθαίνουμε μια καινούρια φωνούλα, βρίσκουμε και κόβουμε από διάφορα έντυπα εικόνες που αρχίζουν από τη φωνούλα που μάθαμε.Στη συνέχεια τις κολλάμε σε χαρτί Α4 και τα παιδιά γράφουν τη φωνούλα.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΕ ΝΑ ΤΑ ΕΚΑΤΟΣΤΗΣΕΙΣ

κάθε φορά που κάποιο παιδί της τάξης μας , έχει τα γενεθλιά του ή την ονομαστική του εορτή, όλα τα παιδιά φτιάχνουν την δική τους ξεχωριστή ζωγραφιά ,την οποία την κάνουμε ένα μικρό βιβλίο για τον αγαπημένο μας φίλο ή την μικρή αγαπημένη μας φιλενάδα.